Vastgoedbeheer
Bij het verhuren van panden komt er veel op u af. Onder andere het contact met de huurders, het onderhouden van de panden, de financiële afhandeling en administratie van de huurstromen en andere kosten. Als verhuurder dient u dit te regelen. Voor velen lijkt vastgoedbeheer een zakelijke dienst, lijkt, want ook voor particulieren is de dienst ontzettend interessant.
Wie zijn of haar vastgoed laat beheren door Immen Vastgoed kan rekenen op de expertise van professionals. Met jarenlange ervaring in de branche weten we waar we op moeten letten en hoe we uw zorgen uit handen nemen. Kies voor zekerheid, via onderstaande knop kunt u eenvoudig informatie aanvragen!
Waarom voor vastgoedbeheer kiezen?
Of u nu een professionele vastgoedondernemer bent of particulier, u wilt kunnen genieten van de huurinkomsten. Maar bij het verhuren van objecten, zowel woningen als bedrijfspanden, komt meer kijken dan het zoeken naar huurders. U wilt uzelf als investeerder bezig kunnen houden met het uitbreiden van uw vastgoedportefeuille, onderhouden van relaties in de vastgoedmarkt, groeien en mogelijk andere werkzaamheden.
Wanneer men constant bezig is met het ‘troubleshooten’, het oplossen van problemen en regelen van administratieve zaken, zijn de dagen snel gevuld. Voor iedereen telt een dag 24 uur, u wilt die als investeerder zo goed mogelijk in kunnen vullen. Het screenen van huurders, huurincasso regelen, aannemers inschakelen bij defecten, het zijn allemaal werkzaamheden die tijd in beslag nemen. Tijd die u beter kunt besteden.
Voor die vastgoedbeleggers is vastgoedbeheer dé uitkomst. Op basis van uw behoefte kiest u voor een van onze plannen of laat u een op maat gemaakt plan samenstellen. Wij regelen alle randzaken, u kunt zich richten op wat u belangrijk vindt. Tijd spenderen met het gezin, nieuwe panden bezichtigen en aankopen of misschien wel een vrijdagmiddag golfen met zakelijke relaties. Wat u ook wenst, wij kunnen u erbij helpen.
Vastgoedbeheer op maat
Iedere verhuurder is anders en vraagt daarom om een andere samenwerking. Onze dienst vastgoedbeheer delen we om die reden op in drie diensten: beheer basis, beheer meer en commercieel beheer. Welke dienst u als verhuurder ook kiest, u kunt genieten van de huurinkomsten zonder alle bijkomstigheden die bij het verhuren van panden komen kijken. Meer tijd en plezier, daar zorgen we voor. De twee standaard pakketten bevatten verschillende diensten en worden aangeboden tegen een vast laag bedrag per maand per object. Onderstaand een overzicht van wat u kunt verwachten.
Beheer basis
Met beheer basis, het instappakket van Immen Vastgoedbeheer, heeft u een stuk minder omkijken naar uw pand(en). Voor een vast laag bedrag per maand worden verschillende werkzaamheden voor u uit handen genomen. U kunt zich concentreren op zaken waar u en eventueel uw onderneming beter van worden.
Het beheer basispakket bestaat uit:
- Screening van huurders
- Centraal aanspreekpunt voor al uw huurders
- Huurincasso
- Begeleiding incassoprocedures
- Periodieke administratieve huurafrekening
Vanaf €42,50 per maand (incl. 21% btw)
Let op: onder de pakketten geven we meer uitleg over de verschillende diensten.
Beheer meer
Stel uzelf voor: u bent op uw vrijdagmiddag aan het genieten van een lekker glas wijn in uw tuin, tot de telefoon gaat. Een van uw huurders. U neemt op en hoort het verhaal aan. Er blijkt een storing te zijn waardoor de huurder geen toegang meer heeft tot het internet. Vervelend, maar u belooft beterschap. In de auto, een half uur rijden en aangekomen op locatie blijkt het te gaan om een internetkabel die niet goed in de router zit. Die tijd had u beter, en vooral anders, in willen vullen. Uw partner heeft moeten wachten met het eten. Dit overkomt u niet wanneer u voor het ‘beheer meer’ pakket kiest van Immen Vastgoedbeheer.
Wanneer u voor het beheer meer pakket kiest, regelen we ook de afhandeling klachten en storingen.
Het beheer meer pakket bestaat uit:
- Screening van huurders
- Centraal aanspreekpunt voor al uw huurders
- Huurincasso
- Begeleiding incassoprocedures
- Periodieke administratieve huurafrekening
- Afhandeling van klachten en storingen
Huurders nemen dus niet meer rechtstreeks contact met u op, maar bellen naar Immen Vastgoedbeheer. Wij handelen de storingen af en verhelpen eventuele klachten. U heeft er niets mee van doen, de huurder is blij dat alles op wordt gelost en u kunt genieten van uw vrije tijd. Complete ontzorging op het gebied van vastgoed. Dit is 24/7 mogelijk.
Volledige ontzorging
Elke vastgoedbelegger heeft zijn eigen behoeften en wensen. Met het vastgoedbeheer pakket volledige ontzorging wordt er in samenspraak met u een volledig op maat gemaakt pakket opgesteld. U laat u bijstaan door professionals die verschillende taken voor u uit handen nemen. Het optimaliseren van uw vastgoedonderneming en workflow, dat is wat u wilt. Met volledige ontzorging middels vastgoedbeheer maken we dit mogelijk.
We gaan met u in gesprek en stellen een beheerpakket op maat op. Voorbeelden van extra services zijn o.a;
- Aan- en verkoopbegeleiding
- Rendementsprognoses
- Advies over ver- uit- of nieuwbouwmogelijkheden
- Begeleiding bij vastgoedfinanciering
Naast bovengenoemde werkzaamheden zijn we in principe voor alles in te zetten. U zou uw vastgoedonderneming volledig remote kunnen laten draaien wanneer u voor vastgoedbeheer door Immen Vastgoed kiest. In het gesprek komen al uw wensen naar voren, stellen we een plan van aanpak op en kunnen we samenwerken aan de groei van uw bedrijf.
Immen Vastgoedbeheer is er niet alleen om uw huurders tevreden te houden, we zien het als onze missie samen met u te kunnen groeien. Uzelf niet hoeven bezighouden met taken die meer tijd kosten dan dat ze opleveren? Neem direct contact op via de onderstaande button!
Waarom voor vastgoedbeheer kiezen?
Tijd om wat dieper in te gaan op de taken die wij als Immen Vastgoedbeheer voor u uit kunnen voeren. We hebben het al over de voordelen gehad, maar wat houden de werkzaamheden precies in?
Screening huurders
Om veilig (bedrijfs)panden te kunnen verhuren, kiest u ervoor de huurder(s) te laten screenen. Met het screenen verlagen we het risico op bijvoorbeeld ernstige schade aan de woning of het pand, betalingsachterstanden of het ontdekken van een hennepkwekerij. Immen Vastgoedbeheer werkt bij het screenen van huurkandidaten samen met Huurcheck. Afhankelijk van de situatie van de kandidaat; loondienst, zelfstandig ondernemer of bijvoorbeeld expat worden er documenten opgevraagd. Deze documenten worden door ons op echtheid gecheckt en daarna nogmaals door Huurcheck. Naast de samenwerking met Huurcheck is Immen Vastgoed onderdeel van Stichting Verhuurveilig, Het Kenniscentrum voor Verhuur en certificaathouder van het Verhuurveilig certificaat. Dit certificaat laat zien dat Immen Vastgoed een hoge kwaliteit van dienstverlening biedt en zich houdt aan haar beloftes.
Voorbeeld benodigde documenten kandidaat in loondienst.
- kopie van het identiteitsbewijs
- Tenminste drie recente salarisstroken
- Recent ondertekende werkgeversverklaring
- Bankafschriften met hierop zichtbaar de bijschrijving van het salaris conform de aangeleverde salarisstroken
- Bankafschriften met hierop zichtbaar de huurbetaling afschrijvingen van de laatste drie maandhuren
- Kopie bank betaalpas voor- en achterzijde inclusief handtekening (corresponderend met de rekening op de bankafschriften
- Inschrijvingsbewijs gemeentelijke basisadministratie GBA
- Bewijs van vorig woonadres (bijv. een brief op naam van de kandidaat waarop het vorige woonadres is benoemd)
- Recente en ondertekende verhuurdersverklaring
Wanneer de screening positief is voltooid is de kans op problemen een stuk lager. Doen er zich in de toekomst toch problemen voor met betrekking tot betalingen? Dan kunt u ook op ons rekenen.
Huurincasso
Indien een huurder de maandelijks verschuldigde huurprijs structureel onvolledig of niet betaalt, kunnen wij in samenspraak met u een incasso-traject starten. Hiermee wordt de druk opgevoerd en zorgen we ervoor dat de huurinkomsten alsnog geïnd kunnen worden. Het niet, onvolledig of te laat betalen van de verschuldigde huurprijs kan u als verhuurder geld kosten. Dat willen we te allen tijde voorkomen. Het team van Immen Vastgoedbeheer zit er kort op, monitort huurders en schakelt direct wanneer er zich problemen voordoen.
U heeft daar geen omkijken naar, ons team zorgt dat alles goed en netjes afgehandeld wordt. Er wordt vanzelfsprekend overlegd.
In onze huidige portefeuille komt wanbetaling niet voor.
Periodieke administratieve huurafrekening
Immen Vastgoedbeheer administreert de inkomsten en uitgaven. Aan het einde van iedere maand wordt er een overzichtelijke huurafrekening opgemaakt. De administratievergoeding wordt daarin meegenomen, originele facturen van bijvoorbeeld onderhoud en dergelijke en andere papieren die betrekking hebben tot uitgaven worden allemaal meegenomen. We creëren een compleet overzicht zodat u weet waar de kosten vandaan komen. Het saldo van de afrekening wordt overgemaakt naar uw bedrijfs- of persoonlijke rekening.
Centraal aanspreekpunt voor uw huurders
Het uitbesteden van taken die meer kosten dan dat ze opleveren maakt ondernemers en beleggers succesvol. Het contact met huurders is één van die taken. Huurders nemen vrij snel contact op, ook voor zaken die zij wellicht zelf op kunnen lossen. Uzelf daarmee bezighouden kan al snel uitmonden in een dagtaak, terwijl u voor uw gevoel betere dingen te doen hebt.
Uw persoonlijke domein
Inzicht en overzicht, altijd en overal.
Wanneer u het beheer uitbesteedt aan Immen Vastgoed. Ontvangt u toegang tot een persoonlijk domein. Dit is een online portaal waar u 24/7 kunt inloggen. Hier heeft u altijd toegang tot uw financiële overzichten, huuradministratie, inspectierapporten en contracten. Zo heeft u altijd een helder overzicht van het beheer van uw vastgoed.
Kiest u voor vastgoedbeheer door Immen? Dan heeft u geen omkijken meer naar het contact met huurders. Wij regelen dit voor u en zorgen ervoor dat huurders tevreden blijven. U bouwt aan uw portefeuille, heeft meer tijd voor het gezin en vrienden, wij zorgen ervoor dat uw huurders geholpen worden.
Zekerheid en bouwen aan uw onderneming of pensioen? Kunnen we u bij helpen. Laten we het eens over vastgoedbeheer hebben. Neem via onderstaande knop direct contact met ons op.
Belastingvoordeel
Het laten renderen van uw (bedrijfs)panden is als vastgoedbelegger uitermate belangrijk. Het is algemeen bekend dat de belastingdienst onderscheid maakt tussen vastgoedbeleggers. Wanneer u in het huis klust, dingen vervangt en het huis bijvoorbeeld verduurzaamt, kan de Belastingdienst u van box 3 naar box 1 verplaatsen. Hierdoor betaalt u inkomstenbelasting over de huurinkomsten én waardestijging van uw panden in plaats van het vermogen. Het rendement kan daardoor aardig verlaagd worden, zonder dat u hier zelf invloed op heeft.
Een groot voordeel van vastgoedbeheer is dat u uzelf volgens de Belastingdienst op een passieve manier bezighoudt met uw vastgoedbeleggingen. Normaal vermogensbeheer zorgt ervoor dat uw inkomsten worden belast in box 3. Slechts 1,2% belasting betalen over de nettowaarde van de woning, geen omkijken naar allerlei randzaken en uzelf kunnen focussen op een volgende investering. Dat is waar we het voor doen.
Waarom dien ik alles uit te besteden?
Zoals in de bovenstaande alinea wordt geschetst ziet de Belastingdienst u niet meer als ‘passieve’ belegger wanneer u zelf van alles rondom uw pand(en) regelt. U dient het ondernemen in vastgoed om die reden passief te houden, door alles uit te besteden. Het enige wat u doet is investeren, de rest laat u regelen.
Waarom voor vastgoedbeheer kiezen?
- Het contact met huurders wordt door Immen vastgoedbeheer verzorgd;
- Beheer wordt uit handen genomen;
- Leegstand wordt voorkomen door snel te schakelen;
- Het rendement wordt geoptimaliseerd;
- Minder tijd kwijt aan het onderhouden van relaties met huurders;
- Geen omkijken naar onderhoud bij ‘beheer meer’ en ‘vastgoedbeheer op maat’;
- Financieel voordeel door de opbrengsten van uw panden in box 3 te kunnen plaatsen;
- Dé manier om passief inkomen te genereren;
- Nauwe samenwerking tussen u als investeerder en Immen Vastgoedbeheer.
Bereikbaarheid vastgoedbeheer
Vastgoedbeheer zorgt voor rust in het hoofd. Zowel de huurder als verhuurder weten bij wie zij moeten zijn met vragen, noodgevallen of andere zaken met betrekking tot de panden. Bij Immen Vastgoedbeheer zien wij onszelf als het centrale aanspreekpunt voor zowel de verhuurder als huurder(s). Er kan altijd iets gebeuren met panden, ook buiten kantoortijden. Wanneer er zich een noodgeval, plotselinge gebreken of storingen voordoen in de nacht of het weekend, kunt u of uw huurder onze technische dienst bereiken. Zij zijn dag en nacht in staat om op een financieel verantwoorde wijze gebreken en storingen te verhelpen. Ook het onderhoud van het (bedrijfs)pand kunnen zij waarborgen door middel van inspecties en het uitvoeren van onderhoudswerkzaamheden.
Vastgoedbeheer stopt niet in de nacht of het weekend. Wij gaan door. En we denken met u mee. Direct contact opnemen om de mogelijkheden te bespreken?
Veelgestelde vragen
- Waarom zou ik het beheren van mijn vastgoed uitbesteden?
Er zijn meerdere redenen waarom het interessant is om het vastgoedbeheer uit te besteden. U heeft geen zorgen over het oplossen van problemen, financiële zaken en bijvoorbeeld het screenen van huurders. Daarnaast is er nog een belangrijk fiscaal voordeel. Door het uitbesteden van vastgoedbeheer loopt u geen risico in box 1 te worden geplaatst. Minder belasting betalen, minder zorgen, meer plezier van uw investeringen.
- Wat kost vastgoedbeheer bij Immen Vastgoed?
Dit verschilt per pakket. Het ‘beheer basis’ pakket kost €42,50 inclusief btw, voor het ‘beheer meer’ pakket bedraagt de investering €65,- inclusief btw per maand. Dit zijn ‘vanaf prijzen’ en kunnen hoger uitvallen, plan een gesprek in om een berekening te laten maken. Het tarief voor volledige ontzorging vastgoedbeheer is altijd op aanvraag. Daarnaast hanteren wij speciale tarieven voor portefeuilles vanaf 5 panden.
- Waarom zou ik kiezen voor Immen Vastgoed?
Door jarenlange ervaring, persoonlijk contact, korte communicatielijnen, en het beschikken over een uitstekend netwerk zijn wij dé partij om uw vastgoedbeheer aan uit te besteden. We verzorgen alles van A tot Z, zijn 24/7 bereikbaar en kunnen snel schakelen. En dat niet alleen, we zijn er namelijk ook voor uw huurders. Volgens ons is dat even belangrijk. Neem direct contact op om de mogelijkheden te bespreken.
- Waar kan ik met mijn overige vragen terecht?
Voor het beantwoorden van al uw vragen kunt u contact met ons opnemen. U belt naar 035 – 20 63 037 en wij voorzien u graag van extra informatie.
Plan een gesprek in!
Ontdek de voordelen van vastgoedbeheer en plan een telefonisch gesprek in. We delen de mogelijkheden, voordelen en beantwoorden al uw vragen.